julia claire reitzer
 

 

[En] I am a graphic designer and part of helios collective in residence at the manufacture des Gobelins, in Paris. My research is located at the crossroad of graphic design and an investigator practice, which capturing, questioning and transcribing the human environment.

[Fr] Je suis designer graphique et membre du collectif transdisciplinaire helios en résidence à la manufacture
des Gobelins, à Paris. Globalement, ma recherche se situe à la croisée du design graphique et d'une pratique d’investigateur, qu capture, questionne et retranscrit l'environnement humain.


- Master II design, research project and transdisciplinarity,
in residence at Mobilier national, in collaboration with Cnam, Duperré, Ensaama, Boulle, Estienne [Paris, 2021]
- DSAA in graphic design, at Ensaama [Paris, 2020]
- Erasmus at Politecnico di Milano [Milan, Italy, 2019]
- BTS graphic design printed media, Estienne [Paris, 2018]


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index


[new sign design project with cyanotype is coming]
 

Light-time-material relationship in manufacture
[01/03] helios collective in residence
[02/03] to fade 
[03/03] halo devices

Upholding the Kurdish language in diaspora
[01/04] here and over there
[02/04] kurdish language in diaspora
[03/04] the three faces of bahar
[04/04] at home

Other graphic experiences
[01/01] chateaubriand’s gardens
[01/01] japanese fauna and flora

halo devices
dispositifs halo 



[En] What if, failing to alter, the light reveal the passage of time on the objects? By making the hostility of light towards colors an asset in the creation process, we are part of a sustainability approach, by proposing a conception of alteration as an improvement of the object over time.

In addition, it was chosen not to limit the research to doing a colorimetric work, by adding a volume setting to the notion of bland to embellish.

[Fr] Et si à défaut d’altérer, la lumière révélait le passage du temps sur les objets? En faisan de l’hostilité de la lumière vis-à-vis des couleurs un atout dans le processus de création, nous nous inscrivons dans une démarche de durabilité,en proposant une conception de l’altération comme bonification de l’objet dans le temps.

Aussi, nous avons choisi de ne pas nous contenter d’un travail colorimétrique en mettant en volume la notion de fade que nous voulions embellir.


[02/03] 04.2021